O društvu, politici i odustajanju

Isfrustriran sam kvaziintelektualnim lobanjama koje iznose svoja bezvrijedna mišljenja na društvene mreže i daju svoje neargumentovane analize o raznim aktuelnostima, geopolitičkom i ekonomskom problematikom, i komercijalnim teorijama zavjere…Ne palim se inače lahko al BRATE MILI haj ohani malo, ako pišeš o fašizmu u republičkosrpskim socijalnim krugovima kao bremenu ove kvazidržave a na coveru ti Bake i raja iz ezdea, popratno sa opisom kako je BiH bošnjačka država i svako ko se tako ne osjeća treba da odjebe itd itd itd, dupli aršini u nedogled…Budi frajerčina i otvoreno izjavi da si ultradesničar i rojalista za Velike Kuće 10 porodica koje obrću keš u ovom sjebanom sistemu bez monetarne kontrole Centralne Banke, restriktivnih fiskalnih riješenja za agregatnu potražnju, BDP, investicioni disekvilibrijum, i krajnje, nezaposlenost i zaposlenost u sivoj ekonomiji. ALI TO NIJE SVE, entitetske agencije za superviziju komercijalnih banaka bez ijednog diplomiranog analitičara, stranačke struje u nedozvoljenim sferama finansijskog sektora, monetarne institucije bez potpore parlamenta i lokalnog nivoa vlasti…Helem, načeo sam previše tema, ako počnemo o makroekonomskoj problematici nećemo nidokle.

Al haj nebitno to, šta me fascinira jeste prisustvo subliminalnog, tihog, pasivnog ekstremizma i, praktički, fašizma u svim slojevima bošnjačkog društva. Ne, ne mislim na zamotane isilovce sa tenkovima, minobacačima i pratećom opremom uzvikujući religiozne mantre bombardujući pozorišta, bolnice i crkve, nego upravo naprotiv. One svakodnevne, sitne probošnjačke aspiracije u državi gdje se svi odriču nacionalnog identiteta zarad (paradoksalno) još veće manipulativne kontrole gospode u odijelima što već 2 decenije sjede u istim kancelarijama, ona tradicionalna sijela par porodica u kojima je apsolutno prihvatljivo da jedna glava kuće izjavi kako treba da se šugave hrvate sa krša protjeraju u maticu a srbe etnički očisti kao kompenzaciju za agresiju na BiH, i k tome još da bude shvaćen kao humani pacifista visokih moralnih vrijednosti koji riješava elementarne probleme ovog raspalog društva. Znate, nevezano, s mamom sam prošle sedmice pričao o ratu. Bili su u jednoj čaršijskoj mahali, ona išla svaki dan na posao, sestre su mi imale 2 i 5 godina, starija tek krenula u školu, pješačila svaki dan 2 kilometra tamo i nazad, rođaci i šira familija po raznim korpusima, stari sa dedom siječe drva u šumi u 5 ujutru pod snajperom i donosi kući, pa ode po vodu i tako dalje…Čuli ste milion ratnih priča, a uz ekspanzivnu fuziju monetarnih i fiskalnih metoda izvlačenja iz recesije i stabilizovanje rasta BDP-a, ostavit ćemo i ratnu priču sa strane.

Ono što me fasciniralo tog jutra s majkom, jeste što je po prvi put rekla:
“Joj da mi je onog vremena, pa makar i ikarove konzerve dijelili i granate slušali, imali smo makar ideale i nadu. Šta sad imamo? Sine, završavaj tu ekonomiju, idi u lijepu Evropu, zaposli se i osnuj porodicu, služi državi i pošten budi. Nema spasa ovdje, jebo te i Bosna i Bakir i sve ovo. Nije ***** za ovo poginuo. Haj, sine, sretno na ispitu…”

Od tog dana, nešto mi se baš sjebalo u sivoj materiji hipotalamusa, zaboli me kurac za svim ovim ljudima što su stradali u poplavama, ko im jebe mater kad opet papci glasaju za iste ljude koji i dalje ne rješavaju njihove probleme, a pritom svim građanima stvaraju svakodnevno nove. Šta, da im opet doniram pola svoje garderobe? Ma daj. Šta mi koji kurac ima bit stalo do ove države kad smo društvo koje slavi poremećene idiote a tlačimo ovosvjetske genijalce i ljude ispred svog vremena, a ova zemlja je mnogo takvih dala.

Mislim da je krajnja poenta ovog nepotrebno dugog teksta sljedeća, retrospektivno:
1. Zadnji atom patriotizma u meni je izvršio samoubistvo
2. Moja struka, za koju se slamam na faxu i u koju sam se zaljubio, neće biti upropaštena pomagajući ovim govnarima od ljudi
3. Maloljetne i punoljetne pametnjakoviće sa prenapuhanim egom i bez doze kritičkog razmišljanja treba otjerati sa Facebooka u rudnike
4. Bošnjaci su bolestan narod, baš kao i bosanski srbi i bosanski hrvati
5. Klan od 200 ljudi će stoljećima harati ovom državom, i ne osjećam više gnjev zbog toga
6. Pametan se snađe
7. Sentiment je iluzija

Nadam se da mi čitaoci neće zamjeriti na ovako dugom tekstu, ovo je trebala biti kompenzacija za moju neaktivnost posljednjih mjeseci, a i vidite da sam neartikulisano iznio previše misli i ideja jer ih nisam nigdje dosad usmjerio. Al nije sve toliko negativno, fax ide super :)) prvi semestar skoro očišćen, mogao sam malo bolji prosjek ganjati al nema veze, sve u svoje vrijeme. Već imam par ideja za specijalizaciju za finansijska tržišta, brokerstvo i bankarski sektor, al otom potom.

Po prvi put ću postaviti svoju sliku uz tekst, da može pljunuti u ekran po mojim pikselima svaki levat koji se na ovo uvrijedio :))

Lijep pozdrav pozz

8 komentara

  1. Odličan tekst buraz, ja bi ga kopi pejsta i pokaziva ljudima di stignen. 🙂 Mene iritiraju Bošnjaci također, iritiraju me i Srbi i Hrvati naravno, samo njima više nisan okružen, jerbo jel, već skoro će šest godina da san u Sarajevu… Iritira me to kad gledan taj kult žrtve, bla bla, a danas, de facto, na mom fakultetu pa nadalje, jedna potpuno fašistička Bošnjačka intelektualna instalacija postoji sa idejama poput npr: ‘Bošnjaci su porijelkom iliri, a Srbi i Hrvati slaveni. Iliri su genetski miroljubivi a Slaveni ratoborni.’ Dalje sam zbroji. Znaš i sam također ko je sve koristija ovakve koncepcije, poput jednog malog brkatog Njemca pa nadalje. 🙂

    Patriotizam je sranje. Ko i ostali teritorijalni fenomeni. Ipak, ne osuđujen ljude, nije se svakome jednako lako oduprit. Al činjenica je, i patriotizam i nacionalizam su kukavičluk. Osobe koje nemaju snage da budu individue se hvataju kolektivnog identiteta da ih spašava od samih sebe. A za tu dihotomiju ‘dobrog bosanskog čovika’, eh… Kad skontaš, recimo, na ulici, na kiosku, u komšiluku, moš srest finu nenu, imat fin razgovor, imat ljude koji će ti iskreno pomoć, i sve to i onda skontaš – većina tih ljudi su fašisti. Većina ih glasa za fašiste – SDA, SBB, HDZ,HSP, SNSD,SDS. Također, većina tih ljudi neće svom ditetu dat da bude s nekin druge vire ili ne daj bože ako im dite bude gej, ne triba dalje spominjat. I tako, od finog bosanskog čovika dođeš do finog bosanskog fašiste. 🙂

    Ne mislin da je meni lično jedino rješenje bižat odavde… Al svakako, vazda i na svakom koraku ću im pokazivat i govorit šta su. Nek znaju. Sa tom ličnom satisfakcijom mi je lakše živit. 🙂

  2. Ono šta san zaboravija dodat u prvon pasusu je to da, jedina razlika između Bošnjačkog i Hrvatskog i Srpskog fašizma, pa i ostalih fašizama je, vojna moć. Bošnjaci ko manjina neće imat vojnu moć da svoje fašističke ideje pokrene u stvarnost. Al zato kad bi to recimo Turska mogla za nje, svi bi pristali odma. 🙂

  3. ej drago mi je da ti se svidio tekst, i skroz kontam tu spiku koju trpis na faksu. to je opasno i od toga se treba ogradit, al vidis i sam da se ne zna ko pije a ko placa. opcenito da, teritorijalni fenomeni su smijesni. to ide do te mjere da ljudi generalno ne razumiju da je nacija izmisljena poslije francuske revolucije u 19. stoljecu kao metoda ujedinjavanja raznih pokrajina Francuske zarad nekog cilja. inace kad se prica o Bosni, Srbiji i Hrvatskoj u tom nekom srednjovjekovnom kontekstu, mozemo pricati samo o regijama a nikako o nacijama, jer taj fenomen tada tehnicki nije ni postojao. nasi preci nisu nijedan od navedenih naroda, oni su prosto hablotip juznoslavenskih migranata . nasi preci nisu bili nista, i bilo bi zanimljivo da smo u 21. stoljece usli s tom idejom, ali jebiga 😀

    i da, patrio-nacionalizam = nedostatak individualizma.

    uglavnom, puno materijala za analizu i raspravljanje. al ne bih rekao da je pasivnost bosnjackog nacionalizma radi vojne nemoci, to je jednostavno “hinjski” mentalitet, bolju rijec ne mogu naci za to.

    ta prica za Tursku mi je pomalo nerealna, pogotovo jer bosnjacka krema pokusava kroz neke imaginarne povezanosti stvoriti novu dimenziju neobosnjackog identiteta, sto je cista fikcija. stvarna priroda tog suptilnog fasizma se vjerovatno moze naci iz perspektive sociologije, o bosnjacima kao narodu koji je podlozan promjenama jos i od prije samog postojanja Bosne kao regije, vjerovatno sa korjenima jos od crkvenog raskola 1054. godine i pojave bugarskog bogumilizma koji je uticao na dio juznoslavenskog plemena koji danas nazivamo bosnjaci, kada su vjerovatno nastao prvi vjerski diverzitet na podrucju ove drzave.

    steta, sto je ta tako plemenita pojava imala tako ocajan ishod. u svakom slucaju hvala na komentaru 🙂

  4. Hm, dalo bi se par stvaari komentirat, sa većinon se slažen. Trenutno baš i čitan knjigu o teorijama nastanka nacije i nacionalizma. U srednjovjekovlju se more govorit o državama i do neke mjere etnicitetima, al nikako o nacijama.

    Za Bošnjake i Tursku, postoje dvi stvari, jedno je kreacija identiteta koji se danas odvija, a drugo je realnost nacionalizma i fašizma u praksi. Danas Bošnjaci kreiraju svoj identitet koji prave kao odvojen od Osmanlija i smještaju ga ranije. Ipak, taj identitet je neodvojiv od Osmanskog carstva jer današnji Bošnjaci=muslimani, nastaju tek tada kad su mogli postat muslimani, znači od Osmalnija. U tu srvhu, današnji Bošnjaci bi morali odustat od svog nacionalnog identiteta i prihvatit identitet recimo Bosanaca i Hercegovaca, da bi bili dosljedni tom ranijebosanskom idealu. Tako da, zapravo, ono što se dešava je to da Bošnjaci danas pokušavaju svoj današnni identitet mitovima i lažnim interpretacijama povijesti prenijet u ranija vremena kako bi time dobili osnovu za ideju svoje vlastite opravdanosti i jako često, supremacije u Bosni i Hercegovini. Nisan siguran na šta ti misliš kad kažeš ‘plemenita pojava imala tako očajan ishod’, na bogumile? O vjerskoj praksi Bogumila san čita i ne vidin u njoj nešto plemenito. Zapravo su radikalniji nego monoteističke religije. A druga stvar, koja je moja poanta, Bogumili se baš koriste za opravdanje ideje o Bošnjačkoj supremaciji u BiH. Prvo, ocrtava se nerealna slika Bogumila u BiH, predstavljaju se kao većina stanovništva srednjovjekovne Bosne i Huma, za šta ne postoji osnova jer se ne zna koliko ih je zapravo bilo. Drugo, postavlja se situacija Bogumili kontra Katolici i Pravoslavci, koji su ih htjeli ugnjetavat a Bogumili su htjeli slobodu i jednaka prava za sve. Treće, jedna nedokaziva hipoteza o dobrovoljnom prelasku Bogumila na islam, se predstavlja kao istinita verzija historije. Nedokaziva je jer se uopće ne zna da li je Bogumila još bilo u Bosni kad su Osmanlije došle, a još manje se more dokazat da su, ako ih je i bilo, dobrovoljno prišli na islam. Cilj tog mita je zapravo isto ono što san reka u prvom komentaru, da se instaliraju mitovi koji odgovaraju političkim svrhama današnjih Bošnjačkih nacionalista. Ti mitovi zapravo, isto kao onaj što san već reka o Ilirima, jednog profesora sa mog faksa, služe kao ideje za postolje današnjeg Bošnjačkog fašizma.

    Drugo, za Tursku. Ko što reko, jedno je ideja a jedno praksa. Bošnjački, kao i ostali nacionalni identiteti u današnjoj BiH, vuku korijen iz konfesionalne podijele za vrime Osmanlija. Kontura za današnjih BiH nacija nastaje tada. Bošnjaci idejno žele prinit svoj identitet u ranije doba otprije Osmanlija ali zato u praksi, naravno, potpuno prešućuju negativne strane Osmanlija uključujuć i činjenicu da je Osmansko carstvo diskriminiralo kršćane poreski i da je logično da je to imalo bitnog uticaja na prilazak stanovništva na islam. Te činjenice pokazuju zapravo, na vezanost za Osmanlije koju Bošnjaci imaju, samo što je na površini današnjeg Bošnjačkog nacionalizma prikrivaju. Druga stvar je, na stranu sve ovo a na stranu nacionalizam u praksi. Ja ne virujen u uticaje mentaliteta na rat. Niti vidin po čemu su Bošnjaci više hinje nego npr, Bosanski Srbi il Hrvati? Ove druge to nije spriječilo da pođu u rat (ako i jesu hinje), pa ne vidin što bi to spriječilo Bošnjake? Činjenica je da Bošnjaci nemaju kapacitet da vojno pobjede Srbe il Hrvate. To je očito. Mislin da se to ne mere ignorisat kad razmatramo zašto Bošnjački fašisti nikad nisu počeli rat. S druge strane, u NDH su Bošnjaci imali Handžar diviziju koja je prema historičarima bila najbrutalnija ustaška formacija u BiH. Tako, nije baš da Bošnjaci e bi ubijali. Također, današnji Bošnjački fašissti pokazuju popriličan nivo agresije, po onome što ja vidin, trenutno mi djeluju agresivniji nego Bosanski Srbi i Hrvati. I na kraju, Bošnjački nacionalizam se u praksi veže za Tursku. Ne triba dokazivat emocionalnu vezanost Bošnjaka za Tursku, ko ni detaljnije obrazlagat činjenice da je Bakir danas jako blizak s Erdoganon, da je na Alijin grob donesena zemlja sa groba Mehmet Fatiha i slično. Bošnjačka elita možda želi svoj identitet odvojit od Osmanlija al u praksi, Bošnjaci su navezani na Turke i, i sam znaš sa ovog bloga da ih dosta piše hvalospjeve Mehmet Fatihu i Omanlijama. U tim hvalospjevima ima suptilnog očekivannja da se to vrime vrati.

    Fala tebi na postu, volin raspravljat o ovin temama, uvik nešto novo naučiš. 🙂

  5. Broj 4. definitivno. Nisi ni morao napisati ono “bolestan narod”. Čim nabrojiš sve tri “nacije” automatski se dodjeljuje epitet “bolest”. 😀 Ali onako generalno, ova situacija se može promijeniti samo iznutra. Tačnije infiltracija, pa onda napraviš imploziju, baš kao što se to napravilo i u bivšoj Jugi. Sad nam to valja ponovit, ali na samima sebi. Učimo na svojim greškama 😀

Komentariši